pühapäev, 29. november 2015

Loovuse teel, VIII nädala asju...

VARASEMAD MUSTRID.
1.-3. Kui ma olin laps, arvas isa, et minu kunst on... (tegelikult ei mäleta ma kordagi, et ta üldse midagi arvanud oleks või näinud. Paljude aastate pärast ühel näitusel käis ta teadlikult minu töid vaatamas. Meesterahvana tahtis ilmselt teha komplimenti, aga nad pole selles väga osavad :) )
See pani mind tundma temast võõrana. (Mitte ainult kunstiküsimus, aga me pole lähedased.)
4. Kui olin laps, õpetas ema mulle, et unistamine on... (ma ei mäleta, et ta selle kohta midagi mulle õpetanud oleks)
5. Kui jäin unistama, kutsus ta mind korrale, öeldes, et... ?
6. Inimene, kes uskus tollal minusse, oli... mina ei tea... vanaema? Uskus, aga kaitses igatpidi veidi üleliia. Kes minusse üldse uskunud on? Üldse nagu kunagi? Et "jah, tubli, vaata kui ilusti välja tuli"?
7. Mäletan, kui ta kord... ütles, et talle mu pilt meeldib ja pai tegi?
8. Siis tundsin ma rõõmu. Ma ei unusta seda kunagi.
9. See, mis pani mind loobuma kunstnikukarjäärist, oli pikale eemale ja kaugemalelükkamine alustamisega, teadmatus millest alustada, toetuse ja juhenduse puudumine, julguse puudumine, kohusetunne "õiged asjad" enne ära teha... lõputu nimekiri ühesõnaga.
10. Negatiivne õppetund, mis ma sellest sain, oli, et ei saa korraga olla "hea laps" koolis ja olla kunstnik. See polnud küll loogiline, kuid ma usun seda ka praegu.
11. Kui olin väike, siis õppisin, et sõnakuulmatus ja enda soovid ja tahtmised on väga pahad asjad, millest tuli igati hoiduda.
12. Kasvasin üles, uskudes, et kunstnikud on isekad egoistid, sest nad elavad nii nagu ise tahavad.
13. Õpetaja, kes hävitas mu eneseusu, oli... (ma ei oska siia nimesid tuua, ilmselt ma ei proovinud piisavalt)
14. Ta ütles, et...
15. Ma uskusin teda, sest...
16. Õpetaja, kes oli mulle innustavaks eeskujuks, oli Tiiu.
17. Kui mulle öeldakse, et mul on annet, arvan, et nad tahavad mind innustada edasi tegutsema.
18. Tegelikkuses ma kahtlustan, et nad on lihtsalt viisakad.
19. Ma lihtsalt ei suuda uskuda, et ma kellelegi sobin.
20. Kui jään uskuma, et mul on annet, siis olen väga vihane raisatud aja peale, mis istunud ja kartnud olen alustamist.

5 ASJA, MIDA MUL ON KEELATUD TEHA:

  1. Alasti hoovipeal tantsida.
  2. Töö juures ebameeldivate inimeste pihta röökida ja asju loopida.
  3. Klienditeenindajale kõrvakiilu anda, kui ta mind närvi ajab.
  4. Demonstratiivselt igava koosoleku ajal püsti tõusta ja kõiki, kes seal igavad on p***se saata.
  5. Kirikus tantsida ja karjuda.
ISELOOMUSTAV VÄRV
Ma tahaksin sellel nädalal olla punane. Sümboliseerida viha ja kirge. Elada kõik omad emotsioonid välja ja 7 päeva pärast olla vana rahu ise. Samas on punane naiselik värv. Silmatorkav värv. Ilus värv. Väga varjundirikas värv. Väga teisimõjutav värv. Väga ilus värv.

20 ASJA, MIDA TAHAKSIN TEHA:
  1. Magada niikaua, kui tahan.
  2. Rahus hommikukohvi juua.
  3. Rahus hommikupäevikut kirjutada.
  4. Rahus netis meilid läbivaadata ja uudiseid sirvida või lehte lugeda Terevisiooni taustaks.
  5. Kellegi mõttekaaslasega rahus tööasju arutada ja ellu viia.
  6. Reisida Soome.
  7. Reisida Lätti.
  8. Reisida Leetu.
  9. Reisida Venemaale.
  10. Reisida Rootsi.
  11. Endale ilusa garderoobi osta.
  12. Kodu sisustada väga mugavaks ja meeldivaks.
  13. Lastega lõbutseda kodus ja väljaspool.
  14. Teatrisse minna.
  15. Enda tegevust laiemalt tutvustada.
  16. Käsitööga disainesemeid müüa.
  17. Eraettevõtlusega alustada.
  18. Magister lõpetada mingil huvitaval alal.
  19. Mõnda aega välismaal elada.
  20. Maja osta.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar